Dermatologija

Dermatologija je grana medicine koja se bavi zdravljem kože, noktiju, kose i vidljivih sluzokoža. Koža je naš najveći organ i prva linija odbrane od mikroorganzama, povreda, isušivanja, sunca i toksičnih supstanci. Dermatolozi se bave dijagnostikom, lečenjem i prevencijom različitih stanja kože. Neki od najčešćih problema koje dermatolozi tretiraju uključuju akne, ekceme, psorijazu, infekcije kože, alergijske reakcije, promene na noktima i kosi, a bave se i prevencijom i ranim otkrivanjem tumora kože.

Najčešće dermatološke bolesti uključuju:

• Atopijski dermatitis – ovaj oblik ekcema pogađa i decu i odrasle. Kod dece se često javlja po celom telu, dok se kod starijih osoba najčešće pojavljuje u pregibima, na rukama, nogama i oko očiju.
  • Seboroični dermatitis – manifestuje se crvenim poljima koja se perutaju i može uzrokovati svrab.
  • Akne – često se javljaju kod mladih i mogu biti uzrokovane hormonskim promenama.
  • Virusne bradavice – infekcija koja uzrokuje izrasline na koži.
  • Gljivične infekcije – uključuju infekcije noktiju, stopala i drugih delova tela.
  • Mladeži i druge izrasline na koži – ako primetite bilo kakve promene na koži koje se brzo šire, menjaju boju, oblik ili veličinu, trebalo bi da se obratite dermatologu.

• Pregled specijaliste dermatovenerologije
  • Dermoskopski pregled
  • Biopsija kože sa PH analizom
  • Davanje intradermalne injekcije